Getoond 1 tot 9 van 10. Er zijn meer pagina's.
Onderzoek wijst uit dat in B2B veel is veranderd als het gaat om hoe zakelijke beslissers zich oriënteren op inkopen of andere belangrijke beslissingen. Internet speelt hierin een grote rol. Het initiatief ligt meer aan de vraagkant en contact met de aanbodkant wordt lang uitgesteld. Er is veel meer informatie. Nieuwe (online) intermediairs zoals zoekmachines, netwerken en platforms spelen hierin een belangrijke rol. We zetten onderzoek en trends op een rij.
Michiel Jansen is een ervaren online marketeer, de laatste jaren bij Leaseplan Digital. Daar houdt hij zich vooral bezig met het optimaliseren van conversie. Meer zakelijke deals sluiten dus. Hij is gewend om minder gespecialiseerde collega's en bazen uit te leggen welke keuzes er moeten worden gemaakt en waarom. In dit interview komen acht vragen aan bod over A/B testen en andere manieren van 'fact-based' werken in online marketing.
Ter inspiratie hebben we een lijst gemaakt van B2B bedrijven en professionals die bezig zijn met digitale transformatie en die er iets over vertellen online en/of offline. De lijst is alfabetisch op naam van het bedrijf. We verwijzen naar de plek waar we de informatie vonden zodat je zelf naar de bron kunt gaan als je meer wilt lezen (zien, horen want er zijn ook video’s en podcasts bij). In de meeste gevallen gaat het om Nederlandse mensen en bedrijven die actief zijn in Nederland, een enkele keer wijken we hier vanaf.
Ter inspiratie hebben we een lijst gemaakt van B2B bedrijven en professionals die bezig zijn met digitale transformatie en die er iets over vertellen online en/of offline. De lijst is alfabetisch op naam van het bedrijf. We verwijzen naar de plek waar we de informatie vonden zodat je zelf naar de bron kunt gaan als je meer wilt lezen (zien, horen want er zijn ook video’s en podcasts bij). In de meeste gevallen gaat het om Nederlandse mensen en bedrijven die actief zijn in Nederland, een enkele keer wijken we hier vanaf.
Buyer persona's (personae, personas) en marketing persona's krijgen veel aandacht in de marketingliteratuur. We zetten wat zaken rond het gebruik van persona's in sales en marketing op een rij en verwijzen naar een aantal nuttige bronnen waarmee je aan de slag kan.
Er is een enorme hoeveelheid software en online gereedschappen voor sales en marketing. De collectie blijft bovendien groeien. Hoe krijg je overzicht? Hierna verwijzen we naar een aantal overzichten en artikelen over martech en salestech oplossingen. Internationaal en Nederlands. Deze bronnen kunnen je helpen om in ieder geval het begin van een overzicht te krijgen. Na het lezen hiervan kun je met collega's van sales, marketing en IT het gesprek aangaan.
Rondkijkend in de vakliteratuur wordt opvallend vaak gezegd dat afdelingen sales en marketing beter moeten samenwerken. De omkering van de keten (de klant is de baas) en digitalisering worden door veel professionals gezien als de aanjager van samenwerking. We zetten wat bronnen op een rij die hierover schrijven.
Perry van Beek was zelf jarenlang actief in de verkoop en commercie bij B2B bedrijven die nationaal en internationaal opereerden. In de afgelopen verdiepte hij zich vooral in Linkedin en meer in het algemeen in het fenomeen 'social selling'. Hij adviseert en spreekt daarover en is auteur van Linkedin Navigator for Dummies.
Hans Molenaar is directeur van Beeckestijn Business School. Zeker 1.000 mensen volgen er jaarlijks opleidingen op het gebied van online marketing, online communicatie, customer management & customer data. Hans heeft zelf een sales achtergrond en hamert op de praktische toepasbaarheid. Eelco Kraefft van Calabi sprak met hem over kennis en vaardigheden die B2B marketeers nodig hebben in een digitale wereld en de verhouding tussen marketing en sales.
Getoond 1 tot 9 van 10. Er zijn meer pagina's.

Voor wie?

Onze opdrachtgevers

Calabi heeft in de afgelopen jaren veel B2B bedrijven, in diverse segmenten, geholpen om het gesprek online te versterken.

Daarnaast hebben ze hun reguliere producten- en dienstenpakket uitgebreid met online toepasssingen, waarmee het klantsucces en de omzet is vergroot.

Marketing & sales

Leg vroeg contact en help prospects bij het maken van keuzes.

Product management

Informeer je klanten over mogelijkheden en gebruik van je product.

Klant succes management

Help verschillende soorten klanten om maximaal succesvol te zijn.

Experts & consultants

Digitaliseer je dienstverlening en zet kennis om in concurrentievoordeel.

Channel management

Oefen invloed uit op hoe dealers, agenten en distributeurs verkopen.

Opleidingen

Help klanten of medewerkers blended of online te leren op maat.
Calabi © 2019. Alle rechten voorbehouden.

Calabi
Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam
020 68 22 555
info@calabi.nl

1
0