Case: Hoe Corporate Travel Clinic wereldwijd medewerkers gezond houdt.

Online leren combineren met reguliere dienstverlening
Corporate Travel Clinic helpt internationale medewerkers gezond te blijven in de tropen. Calabi ontwikkelde met de tropenartsen van Corporate Travel Clinic een online programma over malaria. Werknemers leren hoe ze het risico op malaria zelf kunnen beperken. De werkgever heeft de zekerheid dat aan de zorgplicht is voldaan.

Opzet malaria awareness programma

Werkgevers willen het risico dat werkers in de tropen malaria oplopen minimaliseren. Daarom doorlopen werkers voordat ze op reis gaan een online programma en worden ze gekeurd door een tropenarts. Deelnemers worden per email uitgenodigd. Ze starten met een risicoscan waarin ze online vragen beantwoorden over hun reis. Uit hun antwoorden wordt duidelijk wat ze moeten weten over het beperken van de malariarisico’s.

Online leren met en duidelijk doel

De online stof die wordt aangereikt sluit aan bij hoe ze in de tropen aan het werk gaan, waar ze verblijven en hoe lang. Het programma draait om hoe deelnemers zelf invloed hebben op risico’s. De persoonlijke aanpak is motiverend. Deelnemers besteden gemiddeld 55 minuten aan het leren over de risico's en maatregelen die werkers in de tropen kunnen nemen om die te beperken. Afsluitende toetsvragen maken duidelijk dat deelname niet vrijblijvend is.

Online leren, combineren met dienstverlening

Corporate Travel Clinic maakt online leren onderdeel van de dienstverlening. Het malaria programma sluit aan bij de keuring door een arts. De tropenreiziger wordt op een klantvriendelijke manier op maat bediend. De werkgever geeft op een efficiënte manier invulling aan de zorgplicht. Alle betrokkenen beschikken over meer informatie en zijn minder gebonden aan tijd en plaats.

Voor wie?

Onze opdrachtgevers

Calabi heeft in de afgelopen jaren veel B2B bedrijven, in diverse segmenten, geholpen om het gesprek online te versterken.

Daarnaast hebben ze hun reguliere producten- en dienstenpakket uitgebreid met online toepasssingen, waarmee het klantsucces en de omzet is vergroot.

Marketing & sales

Leg vroeg contact en help prospects bij het maken van keuzes.

Product management

Informeer je klanten over mogelijkheden en gebruik van je product.

Klant succes management

Help verschillende soorten klanten om maximaal succesvol te zijn.

Experts & consultants

Digitaliseer je dienstverlening en zet kennis om in concurrentievoordeel.

Channel management

Oefen invloed uit op hoe dealers, agenten en distributeurs verkopen.

Opleidingen

Help klanten of medewerkers blended of online te leren op maat.
Calabi © 2019. Alle rechten voorbehouden.

Calabi
Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam
020 68 22 555
info@calabi.nl

1
0