10 mrt 2019

Case: Hoe Corporate Travel Clinic wereldwijd medewerkers gezond houdt.

Online leren combineren met reguliere dienstverlening
Corporate Travel Clinic helpt internationale medewerkers gezond te blijven in de tropen. Calabi ontwikkelde met de tropenartsen van Corporate Travel Clinic een online programma over malaria. Werknemers leren hoe ze het risico op malaria zelf kunnen beperken. De werkgever heeft de zekerheid dat aan de zorgplicht is voldaan.

Belang van klanten van CTC

De klanten van Corporate Travel Clinic (CTC) zijn werkgevers, die willen dat medewerkers veilig kunnen reizen naar en werken in de tropen. Ze willen het risico dat werkers in de tropen malaria oplopen minimaliseren. Daarmee willen ze tegelijk voldoen aan hun zorgplicht t.a.v. hun medewerkers.

Opzet malaria awareness programma

CTC zorgt daarom dat medewerkers van hun klanten een online programma volgen voordat ze op reis gaan en gekeurd worden door een tropenarts. Deelnemers worden per email uitgenodigd en loggen met de verstrekte gegevens in op my.travelclinic.com. Ze starten het programma met een malaria risicoscan waarin ze online vragen beantwoorden over hun reis. Uit hun antwoorden wordt duidelijk of ze een meer dan gemiddeld risico hebben voor een tropenreiziger en wat ze moeten weten en doen om malariarisico’s te beperken.

De content die ze krijgen aangeboden sluit aan bij de persoonlijke risico's en aandachtspunten. Aan het eind van het programma doen de deelnemers aan het programma een toets. Bij een voldoende resultaat ontvangen ze een certificaat dat twee jaar geldig is.

Het volledige malaria awareness programma is gemaakt op het Calabi platform (om precies te zijn de 'permanent competent' versie). Het programma is ontwikkeld op basis van de kennis van de tropenartsen van CTC in samenwerking met Spot On Learning, een bedrijf dat zich o.a. richt op het opleiden van medewerkers in de maritieme en offshore sector.

Online leren met en duidelijk doel

De online stof die wordt aangereikt sluit aan bij hoe ze in de tropen aan het werk gaan, waar ze verblijven en hoe lang. Het programma draait om hoe deelnemers zelf invloed hebben op risico’s. De persoonlijke aanpak is motiverend. Deelnemers besteden gemiddeld 55 minuten aan het leren over de risico's en maatregelen die werkers in de tropen kunnen nemen om die te beperken. De afsluitende toetsvragen maken duidelijk dat deelname niet vrijblijvend is.

Voordelen voor verschillende betrokkenen

Corporate Travel Clinic maakt online leren met dit programma vast onderdeel van de dienstverlening. Het malaria programma sluit aan bij de keuring door een arts. Zo is ook een deel van de workflow meteen geregeld. CTC kan na de succesvolle introductie van het malaria project nu ook andere preventie- en informatieprogramma's aanbieden.

De gespecialiseerde kennis van de tropenartsen en de jarenlange praktijkervaring van CTC wordt nu op een schaalbare en efficiënte manier overgedragen aan professionals die in de tropen gaan werken.

Het malariaprogramma wekt vertrouwen bij de tropenreiziger. Hij wordt op een efficënte, klantvriendelijke manier op maat bediend door CTC. Ook nadat hij het programma heeft doorlopen heeft hij online toegang tot kennis die van levensbelang kan zijn.

De werkgever, de klant van CTC, geeft op een efficiënte manier invulling aan de zorgplicht. Alles is digitaal vastgelegd en alle relevante administratie kan 24 uur per dag, 7 dagen per week worden ingezien. Als de kennis verouderd is (na het verlopen van het certificaat) neemt CTC automatisch actie om de werkgever te helpen steeds aan de zorgplicht te voldoen.

Alle betrokkenen beschikken over meer informatie en zijn minder gebonden aan tijd en plaats.

10 mrt 2019

Voor wie?

Opdrachtgevers

Calabi heeft in de afgelopen jaren veel B2B bedrijven, in diverse segmenten, geholpen om het gesprek online te versterken.

Daarnaast hebben ze hun reguliere producten- en dienstenpakket uitgebreid met online toepasssingen, waarmee het klantsucces en de omzet is vergroot.

Marketing & sales

Leg vroeg contact en help prospects bij het maken van keuzes.

Product management

Informeer je klanten over mogelijkheden en gebruik van je product.

Klant succes management

Help verschillende soorten klanten om maximaal succesvol te zijn.

Experts & consultants

Digitaliseer je dienstverlening en zet kennis om in concurrentievoordeel.

Channel management

Oefen invloed uit op hoe dealers, agenten en distributeurs verkopen.

Opleidingen

Help klanten of medewerkers blended of online te leren op maat.
Calabi © 2019. Alle rechten voorbehouden.

Calabi
Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam
020 68 22 555
info@calabi.nl

1
0