0%

Digitalisering in B2B

Waar sta jij?

B2B commercie verandert ingrijpend door internet. En snel. Deze scan zet je aan het denken over waar je staat, vergeleken met anderen. 

Beantwoord vragen in 5 onderdelen en we berekenen je totaalscore én een score per onderdeel.  Passend bij je scores krijg je een whitepaper met cases en expert interviews, suggesties voor online vakliteratuur (die je misschien gemist had) en ontwikkelingen online.

Online kennis

Beoordeel jullie deskundigheid en ervaring in huis op het gebied van...

Online profielen van potentiële klanten verzamelen en verrijken

Anders gezegd: online prospecteren en prospects kwalificeren

Online verleiden en overtuigen

In het Engels: 'persuasion'. Online iemand beïnvloeden, werkt anders dan op papier of in een verkoopgesprek. Hebben jullie kennis en ervaring op dit (nieuwe) gebied?

Relaties onderhouden en versterken met online middelen

Online contact is armoe vergeleken met een ècht gesprek. Of toch niet? Weten jullie alles te halen uit de mogelijkheden van online contact?

Commerciële beslissingen baseren op harde gegevens?

Online kun je alles meten. Werkt een groene knop beter of een blauwe? Met een A/B test hoef je niet te gokken. Maar data verzamelen en er goede beslissingen mee nemen vraagt wèl kennis en vaardigheden. Hebben jullie ze in huis?
Volgende

Tech kennis

Beoordeel jullie deskundigheid en ervaring in huis op het gebied van...

Een goede website of internetapplicatie (laten) ontwikkelen en onderhouden?

Met goed bedoelen: gebruiksvriendelijk, snel, geoptimaliseerd voor zoekmachines

(Cloud)software en online gereedschap beoordelen, kiezen, implementeren

Wees kritisch: software kopen is op zich niet moeilijk. De mogelijkheden ervan benutten vaak wèl.

IT-infrastructuur (in de cloud of anders) opzetten, beheren, onderhouden, beveiligen

Aan alles gedacht? Zijn de gegevens veilig? Voldoe je aan de AVG? Lukt het om (als nodig) steeds updates te installeren?

(Grote hoeveelheden) data verzamelen, verwerken, analyseren

Denk erom, garbage in, garbage out. En: werken met data en begrijpen wat je wel en niet kunt concluderen is niet gemakkelijk.
Volgende

De basis op orde

Welke van de volgende soorten informatie wordt 24/7 online aangeboden zonder menselijke tussenkomst?

Meerdere antwoorden mogelijk

Welke info is niet online beschikbaar maar wel met een druk op de knop te delen?

Meer antwoorden mogelijk

Van alle nieuwe prospects waarmee we in contact komen heeft ____ onze website(s) bezocht

Een benadering is prima maar als je echt moet gokken, kies dan liever 'ik heb geen idee'

Van alle belangrijke contactpersonen bij onze klanten komt ____ regelmatig op (een van) onze website(s)

Een benadering is prima maar als je echt moet gokken, kies dan liever 'ik heb geen idee'

Wordt er software en/of online gereedschap gebruikt door je bedrijf op de volgende gebieden:

Meer antwoorden mogelijk
Volgende

Klantkennis & -bereik

Als je online op zoek gaat naar aanbieders van ons type zul je ons (bijna) altijd wel tegenkomen

Dus via zoekmachines, online netwerken en andere gangbare online zoekmethoden

Wij verzamelen online informatie waarmee we klantprofielen opbouwen, aanscherpen, verbeteren?

Werken jullie met buyer personae en blijven jullie info verzamelen over (ideale) prospects en klanten?

Wij hebben de 'customer journey' in kaart gebracht en bieden online info en gereedschap van begin tot eind ervan

Hoe een inkoop- of aankoopproces meestal stapsgewijs verloopt, wat de klant ervaart

Als klanten onze website(s) bezoeken kunnen we ze identificeren en op maat informatie bieden

Anders gezegd: de website is geheel of deels te personaliseren

We meten welke verkoopactiviteiten en -kanalen bijdragen aan toestroom van nieuwe klanten

Online spreken we wel van 'attributie'
Volgende

Organisatie

Op welke manier is de directie betrokken bij hoe jullie online zakendoen of willen gaan doen?

Wie is er betrokken bij de online bedrijfsvoering en de digitale transformatie

Passen jullie (project)management methodieken toe die gericht zijn op snelheid en flexibiliteit?

We bedoelen hiermee gestructureerde methodes, eventueel ondersteund door software: agile, scrum, lean etc.

Mensen van sales en/of marketing zijn actief betrokken bij het kiezen en in gebruik nemen van online gereedschappen en software

Op z'n Amerikaans: wij kiezen en optimaliseren onze sales-stack.
Volgende

Digitale transformatie bij Arcadis.

Van Hoof vertelt in een artikel in het FD over de digitale transformatie bij Arcadis. Arcadis past McKinsey’s ‘drie horizonnen model’ toe om innovatie te structureren.

Het innovatief vermogen wordt buiten de deur geplaatst. Een team van Arcadis werkt met een aantal internationale start-ups samen in een eigen innovatiehub in Amsterdam. Arcadis wil hiermee nieuwe kennis en inzichten het bedrijf binnenbrengen en zo succesvol digitaal kunnen transformeren.

Geen vragen gevonden
Volgende

Afbeeldingen zijn cruciaal.

Eefje Vogels praat tijdens de bijeenkomst van de Expertgroep B2B Digital Commerce mee over de waarde van content. Goede content draagt in belangrijke mate bij aan conversie.

“Afbeeldingen zijn cruciaal. Klanten willen zien wat ze bestellen om zeker te zijn dat het juiste wordt besteld. Goed beeld levert direct een hogere conversie op.”

 

Heb je een vraag?

Neem contact op
Calabi © 2019. Alle rechten voorbehouden.

Calabi
Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam
020 68 22 555
info@calabi.nl

1
0