Het juiste talent aantrekken

Grote B2B bedrijven bieden breed speelveld voor digitaal talent

Sjoerd Sipkema, bij technische groothandel Technische Unie al vroeg bezig met verkoop via een webshop, vindt dat grote B2B spelers veel te bieden hebben aan digitaal talent.

Technische Unie is een groothandel in technische installatiematerialen voor bouw, installatie en industrie. 

Sjoerd Sipkema moest het juiste talent aan zien te trekken om de digitale transformatie bij Technische Unie tot een succes te maken.  Een al lang bestaande speler als Technische Unie moest op het digitale speelveld ineens concurreren met de Bol.coms en de Coolblues van deze wereld, die op het eerste gezicht heel wat meer te bieden hebben aan talent met digitale belangstelling, kennis en vaardigheden.

Sjoerd Sipkema wijst er op dat je hier op verschillende manieren naar kan kijken. Bij Coolblue en BOL zijn een heleboel hele gespecialiseerde mensen in dienst. Een grote B2B speler die online aan de slag gaat heeft echter hele andere voordelen te bieden. Quote uit het artikel op Emerce waarin Sipkema met andere B2B e-commerce spelers aan het woord komt over hun digitale transformatie:

"Die bedrijven [als BOL en Coolblue red.] hebben goede mensen aan zich gebonden, maar zij voeren op beperkte gebieden heel specialistische taken uit. Juist het digital commerce speelveld bij grote B2B-bedrijven is voor deze mensen veel breder en uitdagender."

Sjoerd Sipkema
Sjoerd Sipkema
Technische Unie
Manager B2B e-commerce

Calabi
Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam
020 68 22 555

Calabi © 2024. All rights reserved.
6
1
0