CIO van het jaar 2018 door snelle, succesvolle transformatie
Sprangers werd CIO van het jaar 2018 wegens zijn cruciale rol in de digitale ontwikkeling van zijn bedrijf. De keuze viel op hem omdat hij radicale veranderingen doorvoerde vanuit nieuwe technologische mogelijkheden.
28 nov 2018 Emerce Hoe organiseer je't? Nieuwe technologie Leiderschap
Verkopers met affiniteit betrekken en succes uitbouwen
Royal Brinkman is een B2B aanbieder koos er voor te gaan verkopen via een webshop in meer dan 23 landen. Bij zo'n ingrijpende verandering in de verkoop vraag je je af hoe bestaande verkopers daar tegenover stonden.
Grote B2B bedrijven bieden breed speelveld voor digitaal talent
Sjoerd Sipkema, bij technische groothandel Technische Unie al vroeg bezig met verkoop via een webshop, vindt dat grote B2B spelers veel te bieden hebben aan digitaal talent.
Flamco, onderdeel van Aalberts Industries, ontwikkelt en verkoopt onderdelen voor verwarmings-, ventilatie- en airconditioningsinstallaties. Gabor Huszar hielp een visie ontwikkelen en uitdragen, waardoor er houvast was in de organisatie.
Alleen diepgaande verandering zorgt dat je gaat overleven
Fred van der Sluijs was bij groothandel Rensa al vroeg bezig met digitale transformatie en heeft er uitgesproken ideeën over. Diepgaande verandering is nodig, als je als C-level niet al bezig bent ben je al geruime tijd kansloos, de laag onder het C-level maakt nu het verschil.
Dennis van den Hoek, Global lead ecommerce & transformation bij AKZONobel, vertelt hoe online informatie een belangrijke rol speelt bij het ontzorgen van klanten.
14 jul 2017 Emerce Omgaan met risico's Klant 'empowerment'
Allard van Veelen, destijds verantwoordelijk voor de marketing van 'spare parts' moest bij Vanderlande ver gaan om het grote klanten online naar de zin te maken. Dit past in de digitale trend van steeds verder gaande personalisatie en maatwerk.
Wavin maakt en verkoopt wereldwijd producten voor distributie van drinkwater en gas, beheer van regen- en afvalwater, verwarming en koeling van gebouwen, elektro, telecom en industrie. Michan Katerbarg maakte keuzes om complexiteit te beheersen en kwaliteit te waarborgen.
Tijd, moeite en juiste infrastructuur voor data zijn essentieel
IHC verkoopt geen schepen online maar verkoopt via internet wel onderdelen en diensten aan de kopers van schepen gedurende de tijd dat de schepen operationeel zijn (circa 30 jaar).
Belangrijk om een eigenaar van (online) content aan te wijzen
Sybrand Brouwer heeft een functiebenaming, die al veel zegt. Hij is 'klantreis-organisator & navigator' bij INDI, groothandel in technische onderdelen. Een klant helpen om zijn weg te vinden lijkt niet overbodig met meer dan 450.000 producten. Brouwer deelt zijn ervaringen.