Betrokkenheid C-level èn laag eronder creëren

Alleen diepgaande verandering zorgt dat je gaat overleven

Fred van der Sluijs was bij groothandel Rensa al vroeg bezig met digitale transformatie en heeft er uitgesproken ideeën over. Diepgaande verandering is nodig, als je als C-level niet al bezig bent ben je al geruime tijd kansloos, de laag onder het C-level maakt nu het verschil.

Van der Sluijs noemt in een YouTube interview met Herbert Pesch (director Evident) een top drie van dingen die hij belangrijk vond voor Rensa en in het algemeen voor digitalisering in B2B. De belangrijkste daarvan is volgens hem wie er betrokken zijn bij de transformatie.

Hoogste laag en laag eronder moeten betrokken zijn

Hij geeft aan dat als het hoogste niveau (C-level) niet allang betrokken is je als B2B organisatie over een paar jaar niet meer zal bestaan. Dat is dus een keihard gegeven en Fred geeft aan dat je ook onder het C-level nu grote betrokkenheid moet creëren.

Diepgaande verandering

Ook zegt hij nadrukkelijk dat het gaat om transformatie, dat gaat verder dan 'alleen' digitalisering. Digitalisering is leuk maar alleen diepgaande verandering gaat er voor zorgen dat je als organisatie gaat overleven.

Bekijk het interview in een YouTube filmpje dat je kunt vinden op het YouTube kanaal van B2B expert group digital commerce (Interview met Fred is van 1:09 tot 2:32 als je niet het hele filmpje wil zien)

Je kunt ook het Emerce artikel lezen over de interviews in het YouTube filmpje, daarin worden de belangrijke uitspraken van Fred en anderen ook kort samengevat.

 Fred van der Sluijs
Fred van der Sluijs
Interim Directeur ICT & e-Business
Rensa Family Company

Calabi
Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam
020 68 22 555

Calabi © 2024. All rights reserved.
6
1
0