E-commerce voor de professionele teler

Verkopers met affiniteit betrekken en succes uitbouwen

Royal Brinkman is een B2B aanbieder koos er voor te gaan verkopen via een webshop in meer dan 23 landen. Bij zo'n ingrijpende verandering in de verkoop vraag je je af hoe bestaande verkopers daar tegenover stonden.

Rob Helderman koos ervoor sales mensen met online affiniteit te betrekken bij het e-commerce project. hij vertelt dat de sales mensen specifieke targets kregen om de online conversie te verhogen. Successen werden gevierd. Deze aanpak werkte goed, geeft Helderman aan, maar was tijdrovend.

In het verhaal op Emerce geven Helderman en andere B2B professionals die vroeg aan de slag gingen met online verkoop via webwinkels ook deze tips:

  • als je zoals Royal Brinkman deed eerst medewerkers betrekt die affiniteit hebben met digitalisering kun je vervolgens successen delen en een sneeuwbaleffect creëren;
  • het is belangrijk om silo's te verbinden en te werken met multidisciplaire teams;
  • er moet een duidelijke visie zijn zodat iedere medewerker een stip aan de horizon heeft en iedere afdeling zich betrokken kan voelen bij de veranderingen.

Lees meer in het Emerce artikel waarin meer B2B professionals bij voorlopers in B2B e-commerce aan het woord komen over digitale transformatie.

Rob Helderman
Rob Helderman
E-commerce manager
Royal Brinkman

Calabi
Kleine-Gartmanplantsoen 10
1017 RR Amsterdam
020 68 22 555

Calabi © 2024. All rights reserved.
6
1
0