Fascinerende (en soms een beetje nerdy) dingen die een conversiespecialist vaak moet uitleggen
Michiel Jansen is een ervaren online marketeer, de laatste jaren bij Leaseplan Digital. Daar houdt hij zich vooral bezig met het optimaliseren van conversie. Meer zakelijke deals sluiten dus. Hij is gewend om minder gespecialiseerde collega's en bazen uit te leggen welke keuzes er moeten worden gemaakt en waarom. In dit interview komen acht vragen aan bod over A/B testen en andere manieren van 'fact-based' werken in online marketing.
Interview Hans Molenaar, directeur Beeckestijn Business School en oud-voorzitter van het PIM
Hans Molenaar is directeur van Beeckestijn Business School. Zeker 1.000 mensen volgen er jaarlijks opleidingen op het gebied van online marketing, online communicatie, customer management & customer data. Hans heeft zelf een sales achtergrond en hamert op de praktische toepasbaarheid. Eelco Kraefft van Calabi sprak met hem over kennis en vaardigheden die B2B marketeers nodig hebben in een digitale wereld en de verhouding tussen marketing en sales.
Voorbeeld van een tabset, deze is op maat samengesteld uit noodzakelijke componenten en/of maatwerk. Facturering in .pdf formaat direct per e-mail aan klant.
In deze tabset ligt de nadruk op e-commerce. In dit geval in een uitvoering met SKU's (stock keeping units) , order units en prijzen en voorraadbeheer.
Verkopers met affiniteit betrekken en succes uitbouwen
Royal Brinkman is een B2B aanbieder koos er voor te gaan verkopen via een webshop in meer dan 23 landen. Bij zo'n ingrijpende verandering in de verkoop vraag je je af hoe bestaande verkopers daar tegenover stonden.